קטסטרופה. דירה ישנה מחולקת בסגנון של פעם. בתל אביב, בבניין ישן, שהודבקו לו מרפסת מקדימה וממד ועוד חדר שינה מאחורה. הבניין הישן שקע חלקית. נוצר הפרש של 14! סנטימטר בין צד אחד של הדירה לצידה השני. אם הלכתם בדירה הרגשתם קצת סחרחורת או מוזר , ואם הנחתם כדור בצד אחד הוא התגלגל מעצמו לצד השני.
ליצור דירה זורמת ונעימה בחלל שדומה לקרון רכבת צר וארוך. דירה בצורת מלבן צר וארוך הכלואה בין שתי דירות. בעלת שתי חזיתות בלבד משני צידיו הארוכים של המלבן.
עקרון ההפרדה באמצעות צבעים:
כל אזור הכניסה והמבואה שנצבע באפקט בטון אפור של נירלט כולל תקרה.
הגדרת אזור לפי צבע משתנה נותנת תחושה שעוברים מאזור אחד לאזור שני.
עקרון השקיפות:
הכניסה היא לתוך מסדרון. כדי לתת תחושה של מרחב הותקנה מראה צרה וארוכה בגובה העיניים, כדי שהמבט יתפוס מרחב המשתקף במראה ותיווצר אילוזיה של חלל כפול.
בחדר השינה לקחנו פס לרוחב החדר וייצרנו ממנו מקלחת ושירותים. כל קיר חדר המקלחת הוא זכוכית שקופה כדי לא להקטין את החדר ולתת לו תחושה גדולה ומרווחת.
מינימום קירות:
הדירה היא מלבנית צרה וארוכה בעלת שני חלונות בשני צידיה הארוכים. הורדתי את כל הקירות.
שני כיווני האוויר פתוחים אחד מול השני, ויוצרים זרימת אוויר וסרקולציה.
מבטים ארוכים:
החלל הפתוח מאפשר מבט ארוך מצד לצד. לכוון מרפסת הסלון הירוקה. וגורם לדירה להרגיש גדולה יותר מכפי שהיא באמת. (מרגישה 130 מטר , בפועל היא 105).
אלמנט מחולל תנועה:
אי המטבח מהווה אלמנט שעומד במרכז החלל. אפשר להסתובב סביבו, ובכך הוא מחולל תנועה.
האי מפריד בין אזור המטבח לבין המעבר לחדרי שינה.
רותי קידר | אדריכלית ומעצבת פנים
מומחית במיקסום חללים קטנים שחולמים בגדול
לקבלת מידע על תהליכי המקסום –
קטיה סדצקי מנהלת משרד
עיצוב ובניית האתר: ספיר בנדה דיזיין – עיצוב אתרים ודפי נחיתה
visibility_offהשבת את ההבזקים
titleסמן כותרות
settingsצבע רקע
zoom_outזום (הקטנה)
zoom_inזום (הגדלה)
remove_circle_outlineהקטנת גופן
add_circle_outlineהגדלת גופן
spellcheckגופן קריא
brightness_highניגודיות בהירה
brightness_lowניגודיות כהה
format_underlinedהוסף קו תחתון לקישורים
font_downloadסמן קישורים
אני שונאת מסדרונות ולכן אני משתדלת לתכנן בהם אחסון, או פינות ישיבה, או לקצוץ את המסדרון בצד אחד כדי שיהפוך אלמנט שניתן להסתובב סביבו. מסדרון עם אחסון מבטל את ההליכה הסתמית והלא מנוצלת בתוכו, וכך הופך לאזור יעיל ושימושי. יצירת מעברים משני צידי המסדרון אף היא מבטלת את תחושת המסדרון, משום שהיא יוצרת אנרגיה סיבובית סביבו.